Calorieën verbranden

Nordic walking is een fenomeen dat sinds het begin van de jaren 2000 erg populair is geworden. De sport is ontstaan in Finland, waar langlaufers en skiërs aan Nordic walking deden als training in de zomer. Vanuit Finland waaide de trend over naar de rest van Europa en Amerika, waar het een echte hype werd. Men ontdekte immers dat Nordic walking een efficiënte vorm is om calorieën te verbranden en je hele lichaam te oefenen.

Wanneer je aan Nordic walking doet, gebruik je speciale rechte stokken die lijken op skistokken maar iets korter zijn. Het voordeel van Nordic walking tegenover een gewone wandeling (dus zonder stokken) is dat je bij Nordic walking je hele lichaam oefent en niet alleen je benen. Om de stokken te bewegen gebruik je immers ook je armen, schouders en borstspieren. Op deze manier verbrand je meer calorieën.

Calorieën met Nordic Walking

Nordic walking is een aangename manier om calorieën te verbranden en extra kilo’s te verliezen. Je kan genieten van de natuur op een rustig tempo terwijl je een wandeling maakt met je stokken. Nordic walking is heel wat minder intensief dan vele andere sporten, waardoor je het makkelijk voor lange tijd kan volhouden en bijna iedereen het kan proberen. Nordic walking kan een belangrijk onderdeel vormen van een actieve levensstijl, en dat is een essentieel deel van blijvende en gezonde afslanking. In combinatie met een gebalanceerd en slim dieet, kan Nordic walking ervoor zorgen dat je in een mum van tijd je gewenste gewicht bereikt (en belangrijker: dat je dat gewicht blijft behouden).

Concreet verbrand je per uur ongeveer 400 tot 600 calorieën wanneer je aan Nordic walking doet. Dat is ongeveer 40% meer dan wat je zou verbranden tijdens een gewone wandeltocht. Als je houdt van de natuur en als wandelen jouw ding is, dan moet je Nordic walking zeker uitproberen.


Terug naar het overzicht
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner