Actieve levensstijl tegen vermoeidh

Last van een uitgeblust gevoel? Totaal geen energie meer? Wanneer je futloos en oververmoeid bent is sporten waarschijnlijk wel het laatste waar je zin in hebt. Toch kan regelmatig actief bewegen snel je energieniveau weer op peil brengen. Bovendien kunnen de sportieve handelingen ervoor zorgen dat je stressgehalte aanzienlijk daalt. De kans op een burnout verklein je doeltreffend met een actieve levenshouding.
 
Bewegen tegen vermoeidheid
Het is raar maar waar; wanneer je vaak erg moe bent, word je alleen nog maar vermoeider door lusteloos op de bank hangen en te vroeg naar bed gaan. Het is absoluut belangrijk om je rust te pakken, wanneer je het gevoel hebt dat je helemaal opgebrand bent. Alleen bestaat de kans dat je dan in een vicieuze cirkel beland. Je komt maar niet van die vervelende vermoeidheid  af.
Actief bewegen hoeft niet veel tijd en zeker niet veel geld te kosten. Je kunt ervoor kiezen om een duur sportschoolabonnement aan te schaffen, maar wist je dat je met een ommetje van een half uur al voldoende beweegt? Sporten in de buitenlucht is heel gezond. Maak een fikse wandeling tijdens je lunchpauze of ga een rondje fietsen na het avondeten.
Herhaal dit vijf maal per week en je hebt al voldoende bewogen.
 
Bewegen maakt gelukkig
Actief bewegen heeft nog een groot voordeel; je wordt er gelukkiger van. Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die regelmatig voldoende bewegen, zich blijer voelen,  minder last van stress hebben en beschikken over een betere weerstand. Dat is ook niet zo gek, want tijdens het sporten maakt je lichaam een stofje aan, dat ook wel het gelukshormoon wordt genoemd.
Door dit stofje krijg je energie, voel je je opgewekt en door de actieve beweging zal je 's avonds beter slapen.
Mensen die last hebben van stress of een burnout worden daarom geadviseerd om voldoende te blijven bewegen.


Terug naar het overzicht
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner