Fietsen met koolhydraatarm dieet

De allerbeste manier van afvallen is door meer te gaan bewegen. Bijvoorbeeld door te gaan fietsen. Maar als je daar nog meer hulp bij wil krijgen, kun je ook op je voeding letten. De combinatie voeding en beweging is eigenlijk allesbepalend binnen het afvallen. Want meer gaan bewegen en ongezonder gaan eten leidt natuurlijk niet tot effect. Wil je gemakkelijk 5 kilo afvallen? Gebruik dan een koolhydraatarm dieet.

Hoe kun je nu profiteren van een koolhydraatarm dieet als je wil gaan sporten? In dit artikel geven we je een aantal richtlijnen. We bespreken de wijze waarop je energie kunt halen uit koolhydraatarme voeding, leggen uit hoe je met sporten vet kan verbranden en leggen de voordelen van fietsen aan je uit.

Koolhydraatarme voeding levert energie

Het belangrijkste is dat je met koolhydraatarme voeding andere energie geleverd krijgt dan wanner je koolhydraatrijke producten nuttigt. In koolhydraatrijke producten zitten energieën die je voor korte tijd een piek laten bewegen. We noemen dit ook wel enkelvoudige koolhydraten. Ze werken maar even, maar worden wel als vet opgeslagen omdat lang niet alle energie verbruikt wordt.

Wie zich waagt aan een koolhydraatarm dieet zal ervaren dat er nog veel energie overblijft uit voeding. Deze energie blijft langer aanhouden en wordt niet als vetmassa opgeslagen. Die energie kan je dus benutten om meer uit het fietsen te halen.

Professionele fietsers en amateurfietsers hebben baat bij voldoende energie. Wanneer zij niet over voldoende energie beschikken, zullen hun prestaties daar onder lijden.

Fietsen betekent ook vet verbranden

De fysieke bezigheid van fietsen betekent dat je ook vet aan het verbranden bent. Elke minuut fietsen zorgt dat je lichaam energie moet vrijmaken. Die energie wordt uit voeding gehaald, maar ook uit eerder opgeslagen vetreserves. Doordat je heel actief bent, is er dus een interne motor voor je aan het werk.

Los van het fysieke aspect, heeft je lichaam ook energie nodig om van al die inspanning te herstellen. 

Neem dan ook altijd genoeg rust na het fietsen. Je benen moeten herstellen, maar ook de rest van je lichaam heeft zich tijdens het fietsen aan moeten passen. 

Vet verbranden gaat automatisch

Je zal merken dat wanneer je eenmaal regelmatig een stuk gaat fietsen, het een stuk makkelijker gaat. Het kost je minder inspanning en je kunt steeds verder komen. Wat betreft het verbranden van vet en energie, zal dit ook meer vanzelf gaan. Na een flinke fietstocht zal het nog even duren voor alle energie is verbruikt. Al die tijd is je lichaam nog bezig om energie te verbranden. 

Conditie en fietsen

Over het algemeen geldt dat hoe intensiever je fietst en beweegt, hoe sneller je afvalt. Om optimaal te kunnen presteren op de fiets, is het zaak om over conditie te beschikken. Die conditie verkrijg je natuurlijk uit het fietsen. Maar wanneer je nog meer energie wil verbranden en nog meer conditie op wil bouwen, kun je ook denken aan andere sporten. Denk aan zwemmen, maar ook aan krachttraining en hardlopen. Je kunt dus een andere sport uitkiezen om nog meer conditie op te bouwen. Maar daar staat wel tegenover dat je genoeg energie moet eten. Houd het altijd bij koolhydraatarme gerechten of maak een uitstapje naar eiwitrijke recepten. Die leveren je nog meer energie en helpen je om spiermassa sneller te herstellen.

Over die spiermassa kunnen we zeggen dat het in je voordeel werkt om spiermassa aan te maken. Want spieren verbranden nog meer energie dan een intensieve training. Eigenlijk heeft spiermassa continu voeding nodig. Het onttrekt dus energie uit voeding met dat het in je lichaam komt, maar het verbrandt ook opgeslagen vetmassa. Zeer effectief dus.

Fietsen helpt je bij het afvallen (gegarandeerd)

Het mag duidelijk zijn dat fietsen goed is voor je. Zeker wanneer je fietsen combineert met een koolhydraatarm dieet en zoveel mogelijk eiwitten probeer te eten. Voeding helpt om energie te verkrijgen en vast te houden, spiermassa op te bouwen en te versterken. 

Zeker op het gebied van afvallen kan het zinvol zijn om te gaan fietsen. Hoe intensiever, hoe effectiever het zal zijn. Spiermassa opbouwen en koolhydraatarm of eiwitrijk eten helpt je gigantisch om nog sneller tot resultaat te komen.

Wil jij deze week nog je eerste kilo vet verbranden? Start dan vandaag nog met een koolhydraatarm dieet en begin met fietsen.


Terug naar het overzicht
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner