Fitheid en bewegen

Bewegen is belangrijk, als je meer gaat bewegen word je daar fitter en energieker door. Maar wat is de reden dat je gaat bewegen? Sta je daar bij stil? Wil je meer energie hebben, wil je meer conditie opbouwen, wil je je fitter voelen of wil je bijvoorbeeld afvallen? Dit zijn allemaal redenen waarbij fitheid en bewegen van groot belang zijn. Als je een paar keer per week gaat wandelen of fietsen dan word je hierdoor al veel fitter. Zeker in het begin zul je voelen dat je meer beweegt dan je gewend was, wellicht heb je spierpijn, maar dat is slechts tijdelijk. Je krijgt meer energie, je hebt meer zin om wat te ondernemen en dat is voor je hele lichaam en geest goed.

Iedereen weet het, nu nog doen!

We weten allemaal dat het belangrijk is dat we fit zijn en dat we daarvoor voldoende moeten bewegen, maar hoe doen we het precies? Bewegen is voor iedereen een must, maar niet iedereen kan het eenvoudig waar maken. Het kan zijn dat je te weinig tijd hebt of dat je er geen zin in hebt of de fut ontbreekt gewoon. Toch zijn er manieren dit te doorbreken en effectief te gaan trainen. Daarom geven we je een aantal tips:
- Vanuit huis trainen, lekker wandelen of fietsen, neem iemand mee zodat je onderweg kunt praten met elkaar en op die manier heb je het gezellig samen en ben je in beweging zonder dat je er echt bij stil staat.
- Sporten, ook dat is goed voor je lichaam. Het zorgt voor een goede lichamelijke en geestelijke gesteldheid. Je gaat je beter voelen van het sporten en je wordt er ook fitter en sterker van.
- Als je fitter bent en volop gaat bewegen dan kom je de winter ook beter door. Het kan zijn dat je een winterdipje krijgt of snel ziek wordt, zorg dan dat je van te voren een goede weerstand op hebt gebouwd.
- Neem de fiets naar het werk, ook dan beweeg je meer.
- Op je werk kun je tussendoor een eindje wandelen, eet buiten je lunch op met collega’s. Je kunt een eindje wandelen in het park of door de stad, wissel informatie uit met elkaar en geniet van de buitenlucht.

Genoeg tips dus om toe te passen in je dagelijks leven zodat bewegen eenvoudiger wordt, gezellig is en bijna geen extra tijd kost. Snel fitter worden is niet zo moeilijk en is zelfs zeer aangenaam om te doen als je bovenstaande tips volgt.


Terug naar het overzicht
  • banner
  • banner
  • banner
  • banner